loading
  • Opel-premier: a Corsa-e az alternatív energiák FIA-kupájának győztese
  • Megbízható villanyautó: valamennyi futamon dobogóra jutott a Corsa-e
  • Verhetetlenül hatékony: a Corsa-e átlagos energiafogyasztása 100 kilométeren mindössze 12,7 kWh

 

 Bajnokság kapásból: az Opel Corsa-e a „FIA E-Rally Regularity Cup 2020“ győzteseRüsselsheim. Az „Arany Kormánykerék 2020“ cím megszerzése után megnyerte az alternatív energiák FIA-kupáját is: a többszörösen kitüntetett Opel Corsa‑e nemcsak a vevőknél és a szakembereknél nagyon sikeres, hanem az autósportban is, ahová diadalmasan toppant be. Az Opel kis villanyautója először indult el egy nemzetközi bajnokságban, „FIA E-Rally Regularity Cup (ERRC) 2020”-ban (a regularity előírt átlagsebesség minél pontosabb tartását jelenti), és mindjárt győzött is.

A Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) ERRC-bajnoksága megmutatja, mire képesek alternatív energiával hajtott gépkocsik az autósportban. A rali szériajárművek egyenletességi próbája; tizedmásodperces pontossággal mért időintervallumokat kell tartani, a lehető legcsekélyebb átlagos energiafogyasztással. Ebben verhetetlen a fürge és hatékony Opel Corsa-e: csak 12,7 kWh-ra volt szüksége 100 kilométerenként. Egyik csapat sem tudott ez alá menni, holott öt nemzetközi és nemzeti bajnok indult a nagyon erős mezőnyben, olyan márkákkal, mint a VW, a Renault, a BMW, a Mercedes és a Tesla.

Már a Covid-19 miatt megrövidített FIA ERRC-idény első futamán fölényes elsőként ért célba az Opel Corsa-e, Artur Prusak és navigátora, Thierry Benchetrit keze alatt. Portugáliában és Spanyolországban szerzett két további dobogós helyezésükkel be is biztosították bajnokságukat.

„A FIA ERRC-ben a lehető legegyenletesebben kell hajtani, hogy kijöjjön a megadott átlagsebesség – mégpedig minél kisebb energiafogyasztással. Éppen ez teszi egyre több résztvevőnek érdekessé az ilyen versenyeket“, mondta az immár háromszoros bajnok Artur Prusak, aki 2015-ben és 2016-ban is győzött. „Az Opel Corsa-e kezdettől a legjobb volt, és minden egyes futammal növeltük előnyünket.“

Thierry Benchetrit, aki első navigátorként söpört be négy ERRC bajnoki címet, így értékel: „Fordulékonyságával és egész technikájával az Opel Corsa-e bizonyult a mezőny legerősebb autójának, teljesen mindegy, hogy milyen terepen. Akár hegyekben, síkon vagy városokban mentünk, mindig élen voltunk hatékonyságban és egyenletességben.“

Prusak és Benchetrit logisztikai támogatását a francia, illetve a többi futamrendező ország Opel képviseletei biztosították.

Az Opel Corsa-e erőteljes, suttogóan halk és hatékony hajtásáról, az autósportban és a mindennapokban is a 100 kW/136 LE teljesítményű, és már álló helyzettől 260 newtonméteres nyomatékmaximumot kifejtő villanymotor gondoskodik. A WLTP1 szabvány szerint mérve akár 337 kilométert tehet meg utántöltés nélkül. Ha pedig mégis „tankolásra” lenne szükség, az 50 kWh kapacitású akkumulátort mindössze 30 perc alatt lehet 80 százalékig feltölteni egy nyilvános, 100 kW-os egyenáramú gyorstöltő-oszlopnál.

Jelenleg egyetlen autógyártóként az Opel kínál a Corsa-e Rally típussal teljesen elektromos hajtású, megvásárolható raliautót ügyfeleinek sportolásához. Az ADAC Opel e-Rally Cup sorozattal a világ első teljesen elektromos rali-márkakupáját rendezi meg az Opel és az ADAC, 2021-ben.

A FIA E-Rally Regularity Cup 2020 végeredménye:

Helyezés        Márka                         Pontszám

  1                    Opel                            78

  2                    Volkswagen                70,5

  3                    Renault                       45

  4                    MG                             36

  5                    Peugeot                      24

  6                    BMW                          22,5

  7                    Hyundai                      18

  8                    Kia                              18

  9                    Nissan                         15

10                    Mercedes                     3

11                    Tesla                             1,5

 


[1] Az adatokat a WLTP eljárás szerint állapítottuk meg (VO (EG) Nr. 715/2007 és VO (EU) Nr. 2017/1151). A mindennapi használat tényleges hatótávja ettől eltérő lehet, és különböző tényezőktől függ, különösen a személyes vezetési stílustól, az útviszonyoktól, a külső hőmérséklettől, a fűtés és a klímaberendezés használatától, valamint az utastér előkondicionálásától.

promo 
Ugrás az oldal tetejére